22 December 2008

Xmas - New Year mass email...

I have just sent this... I'm very aware of the lack of creativity, imagination and so much more... but here we go! the good old copy and paste!


Francais plus bas! enfin!
Espagnol mas abajo! al fin algo en espagnol por aqui!

<<------>>

I had this tradition were i used to send a Xmas-New Year msg... It was usually a mass email... And as i'm sitting by the window in my Mongolian flat (the only place where i can steal internet), and is probably -27 something outside if not less, I thought I should start it again...
It is true, it is to make it easier for myself that I do it in a mass. BUT it is also because even if for most of us there are millions of miles of separation, you still in a way or an other in my mind, and most probably as a "happy" memory or an active part of my world... For either of those, you still present in here (index pressing the side of my head).
Anyway, all this blah blah to tell you, to send you the best of the best of this festives times, may 2009 bring you all you wish and even more! well... let's not be too gready!
And if you are on a beach somewhere, or somewhere warm, could you please start blowing east so that the warm wind gets here?! Thanks!
Loads and loads of love!
Soph

<<------>>

J'avais une tradition.... une tradition qui ennuyais certains, meme si je suis sure qu'au fond ils adorent... une tradition ou a cette periode de l'annee j'envoyais un mail commun, tres impersonel certes! Et me voila, assise a la fenetre de mon apart Mongol (c'est le seul endroit ou je peux choper l'internet du voisin) il fait dans les -27 degres dehors si pas moins, et je me suis dis: et si je recommencais cette tradition?...
Voyez vous... ouais c'est vrai cela me rends la tache bien plus facile, un mail en masse c'est vite fait, mais cela prouve aussi que vous etes ds ma tete pour une raison ou pour une autre, on se trouve peut-etre a des millions de bornes les un des autres, mais pour moi vous etes la (j'ecris ca en mettant l'index sur ma tempe!)
Donc voila! c'est beaucoup de bla bla, pour vous dire, vous envoyer tout ce qui a de meilleur dans cette periode de fete. Que tout ce que vous souhaitez et bien plus s'accomplisse!
Et aussi, j'ai un petit service a vous demander! si vous etes sur une plage ou quelque part ou il fait chaud, pouvez vous commencer a souffler en direction "est" pour que la chaleur arrive ici!?
Je vous embrasse tres tres tres fort
So

<<------>>

Hubo una epoca, un tiempo donde escribia durante estos momentos del anho un mail para las masas... Una tradicion que molesta a algunos (aunque en el fondo les cuesta aceptar que les gusta y que les calienta el corazoncito!) Y aqui estoy sentada en mi apartamentico Mongol a la ventana (el unico lugar donde puedo robarle el internet al vecino) hace unos -27 grados afuera, casi todo esta blanco (mas que todo hielo no realmente nieve) y pense que deberia empezar de nuevo!
Veran, es verdad que escribir a las masas es la opcion facil, lo admito, pero es tambien mostrarles que aunque esten a millones de kilometros los tengo en la mente... mostrarles que me encataria estar en contacto mas amenudo con ustedes pero mi inabilidad no me lo permite! creo que se llama alergia a el boton "send"... y a travez de esto logro comunicarles mi msg! que siguen en mi mente y que siguen siendo importantes!
Bueno, mucho palabrerio... les queria decir, escribir, mandar, desear lo mejor de lo mejor en estas fechas festivas, y que el anho 2009 les traiga todo lo que desean y mas, bueno tampoco hay que ser muy glotosos!!!
Y una ultima cosita, si se encuentran en una playita, en un lugar caliente, podrian por favor empezar a soplar hacia el este, a ver si el viento tropical llega por estos lares???
un abrazo y beso gigante
Sofi

No comments: